Франчайзинг бизнесі: Франчайзингті сатып алмас бұрын не білуіңіз керек
Франчайзинг бүкіл әлем бойынша бизнес нысандары арасында танымалдық рекордтарын жаңартады. Бұл кәсіпкерге бірқатар артықшылықтар беретін ыңғайлы модель. Ал дамыған капиталистік елдерде франчайзингтік бизнес барлық кәсіпорындардың жартысын алып жатса, посткеңестік елдерде бұл көрсеткіш әлі 15-25 пайыздан аспайды. Сондықтан Қазақстандағы франчайзингтің болашағы зор.
Франчайзинг бизнесі — неден бастау керек?
Кәсіпкер франчайзингтік кәсіпорынның пайдасына таңдау жасағанда, сұрақ туындайды: «Франчайзингті қайдан іздеу керек?». Мұнда екі ықтимал нұсқа бар: арнайы каталогтарда немесе тікелей франчайзерден , егер белгілі бір бизнес сізді қызықтырған болса.
Франчайзерді таңдаған кезде мұқият және мұқият болу керек. Әрине, франчайзингтік компаниялардың онлайн-анықтамалықтары франчайзинг сатушыларының келісім-шарттың құны мен шарттарына қатысты сенімді мәліметтерді қамтамасыз етуін қатаң түрде қамтамасыз етеді. Соған қарамастан, франчайзердің беделі туралы сұрау, оның компания ретінде, тұтынушылардан пікірін білу, басқа франчайзилермен сөйлесу орынсыз болмас еді.
Бұл кезеңде франчайзинг бойынша кеңесшінің қызметіне жүгіну артық болмайды. Ол сізге тиімді ұсынысты таңдауға, құжаттарды тексеруге, келісім-шарттар жасауға көмектеседі.
Франчайзинг құны туралы не білуіңіз керек?
Франчайзингтік кәсіпорын тәуелсіз бизнеске қарағанда даусыз артықшылықтарға ие болғанымен, теңгерімді ақшалай әсерлерді де қажет етеді. Мұнда ең бастысы - франчайзингті сатып алу қандай шығындарды және қандай дәрежеде болатынын түсіну.
Міне франчайзи туристік компанияны бастамас бұрын назар аударуы керек негізгі қаржылық аспектілер:
- Қаржы мәселелерін талқылауды франчайзермен бірінші кездесуден бастаған дұрыс. Ынтымақтастық шарттарын алғаннан кейін, оларды егжей-тегжейлі оқып шығу және басқа ұсыныстармен салыстыру үшін бірнеше күн қажет.
- Франчайзермен ынтымақтастықтың қаржылық схемасын мұқият зерттеңіз . Қазақстанда франчайзингті сатып алғанда, келісім-шарттардың халықаралық үлгілеріне ғана емес, сонымен қатар жергілікті заңнамаға да назар аудару керек.
- Сату көлемінің пайызы;
- Көтерме және бөлшек баға арасындағы айырмашылықтың пайызы;
- Сату көлеміне қарамастан тұрақты ай сайынғы төлем.
Біржолғы сыйақы роялтиден айырмашылығы франчайзерге төленуі тиіс бір реттік сома болып табылады. Әрине, біржолғы жарна мөлшері роялтиге қарағанда пропорционалды түрде үлкен болады. Әрине, бұл бір реттік төлем екенін есте сақтаңыз. Біржолғы төлем франчайзердің зияткерлік қызметтерін пайдаланудың жалғыз төлемі болмаса да, коммерциялық концессия шартын мұқият қарастыру қажет.
Роялти мен біржолғы сыйақыдан басқа, франчайзер алуға құқығы бар басқа төлемдер де ескерілуі мүмкін. Келісімшартта бұл төлемдердің мәні мен сомасы ғана емес, олардың жиілігі де егжей-тегжейлі жазылуы керек. Шартта франчайзер желіге жаңа франчайзилерді тарту үшін сыйақының нақты мөлшерін белгілеуін талап етіңіз.
Қазақстандағы туристік агенттіктердің франчайзингіне қызығушылық танытсаңыз, үй-жайды жалға алуға, жиһаздар мен жабдықтарды сатып алуға байланысты барлық шығындарды ескеріңіз. Бұл тауар белгісін сатып алумен қатар маңызды шығындар.
Біз коммерциялық концессия шартына қол қоямыз
Франчайзингтік қатынастар барлық елдерде әртүрлі заңдар мен ережелерге бағынады. Бұл заңдар зияткерлік меншікті қорғау, бәсекелестікті реттеу, қаржылық бақылау және т.б. Қазақстанда франчайзингтік қатынастар мыналармен реттеледі:
- «Кешендік кәсіпкерлік лицензия (франчайзинг) туралы» Заң;
- Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексі, атап айтқанда «Кешендік кәсіпкерлік лицензия (франчайзинг)» 45-тарауы;
- Қазақстан Республикасы Азаматтық кодексінің зияткерлік меншік құқықтары туралы 49-55-тараулары;
- «Тауар таңбалары, қызмет көрсету таңбалары және тауар шығарылған жердің атаулары туралы» Заң және басқа да нормативтік құқықтық актілер.
Қазақстандағы классикалық франчайзинг шарты келесі бөліктерден тұрады:
- Кіріспе.
Ол франчайзингтік ұсыныстың сипаттамасын, франчайзингтік бизнес түрін, франшизаны сатып алудың артықшылықтарын және басқа элементтерді береді.
- Шарттың тақырыбы .
Франшизаның ерекшеліктері және оны пайдаланудың нақты шарттары туралы.
- Франчайзер мен франчайзидің құқықтары мен міндеттері .
Ынтымақтастықтың барлық шарттары неғұрлым егжей-тегжейлі жазылған болса, серіктестер өз қызметі барысында соғұрлым аз сұрақтар қояды.
Әртүрлі елдердегі франчайзингтің ерекшеліктерін, заңнаманың ерекшеліктерін ескере отырып, коммерциялық концессия шартына глоссарий қосу қажет.
Әлемдегі ең танымал франчайзингтер
Дүние жүзінде шамамен 1 500 000 кәсіпорын коммерциялық концессия шарты бойынша жұмыс істейді, ал шамамен 20 000 франчайзер бар. Сауда және қызмет көрсету франчайзинг үшін ең қызықты сала болып табылады. Назарларыңызға 2016 жылғы жағдай бойынша әлемдегі ең танымал франчайзингтердің тізімін ұсынамыз.
Аты | Қызмет саласы | Франчайзинг құны | Роялти |
7-Eleven | Тамақтандыру | 10 мың доллар | 9% |
Hampton by Hilton | Қонақ үй бизнесі | 75 мың доллар | 6% |
Supercuts | Шаштараз желісі | 29,5 мың доллар | 6% |
Servpro | тазалау компаниясы | 46 мың доллар | 3-10% |
Subway | Тамақтандыру | 15 мың доллар | 8% |
McDonald's | Тамақтандыру | 45 мың доллар | 12,5% |
Таңқаларлық емес, әлемдегі ең танымал франчайзингтер және кейбір ең қымбат. Бұл франчайзердің тәжірибесіне және оның нарықтағы беделіне әсер етеді. Франшизаның құны роялти сомасына, инвестициялардың өтелу мерзіміне байланысты болуы маңызды болғанымен.
Туризм саласындағы франшизаны таңдағанда, бізге хабарласыңыз! «Поехали с нами» — нәтиже үшін жұмыс істейтін компания. Бізде үлкен тәжірибе, жүздеген мың туристер және 500-ден астам табысты кеңселер бар. Біз сізге де табысқа жетуге көмектесеміз.