Франчайзингтік бизнес
Лайықты табыс табудың ең жақсы жолы — өз бизнесіңізді жүргізу. Бірақ сіздің жеке бизнесіңізді ашуға тәжірибеңіз бен идеяларыңыз болмаса ше? Ең жақсы нұсқа — франшизаны сатып алу. Мақалада біз франчайзинг дегеніміз не, оның артықшылықтары мен кемшіліктері, сондай-ақ тәжірибесіз бизнесмен неден бастау керектігі туралы айтатын боламыз.
Франчайзинг: табысты бизнестің дайын үлгісі
Франчайзинг — бір тарап (франчайзер) екінші тарапқа (франчайзиге) өзінің танымал сауда белгісін және бизнес схемасын беретін бизнес үлгісі. Қазақстанда франчайзинг 1994 жылдан бастап дами бастады. Ал 2007 жылы оның орташа жылдық айналымы 1 миллиард USD. Бүгінгі таңда 150-ден астам компания брендті пайдалану құқығына ие, ал табысты франчайзингтік кәсіпкерлердің саны жыл сайын артып келеді.
Франчайзингтік компаниялардың мысалдары
Көбінесе «франчайзинг желісі» түсінігі мейрамханалармен байланысты, мысалы, McDonald's. Шын мәнінде, франчайзингтік қызметтерді көптеген брендтер ұсынады. Қазақстандағы франчайзингтің тарихы Coca-Cola зауытының ашылуынан басталды, ал сәл кейінірек елде Hyatt Regency франчайзингтік брендін шығарған Pahat Palace қонақ үйі пайда болды. Бүгінгі таңда республикада брендті пайдалану құқықтарын Adidas, InterContinental қонақ үйі, ISMA білім беру орталығы, сусын өндіруші Lemonadoff, Serebroff зергерлік желісі және басқалары ұсынады.
Франчайзинг туралы мифтер
Франчайзинг туралы кейбір қате түсініктер бар. Ең кең таралғаны франчайзинг – бұл жай ғана тауар белгісін сатып алу немесе жалға беру, яғни брендті пайдалануға лицензия. Іс жүзінде, бизнеске жаңадан келген адам үшін франчайзингті алудың маңызды аспектісі — дайын бизнес жүйесі. Тіпті франчайзидің тәжірибесі болмаса да, мысалы, қонақ үй индустриясында, брендті пайдалану құқығына ие бола отырып, ол осы бизнесті жүргізуге арналған қадамдық нұсқауларды, жарнамалық құралдарды және клиенттік базаны алады.
Франчайзинг туралы тағы бір қате түсінік — табысты бизнес жаңа филиалдар ашады және онымен одан да көп ақша табады, ал франчайзи оларға тек осымен көмектеседі. Ия, мұндай схеманы қолдана отырып, танымал бренд одан да танымал болады, бірақ одан «атауды» сатып алушының да плюс бар. Неғұрлым өкілдіктер ашық болса, соғұрлым серіктестермен ынтымақтастық үшін қолайлы жағдайлар болады (өнімдерді, материалдарды сатып алу, үй-жайларды жалға алу және т.б.). Нәтижесінде франчайзи тұтынушыларға өз тауарлары немесе қызметтері үшін төмен баға ұсына алады, осылайша көбірек тұтынушыларды тартады. Қалай болғанда да, АҚШ Сауда палатасының статистикасына назар аударайық: франчайзингтік кәсіпорындардың 97%-ы ұзақ уақыт табысты жұмыс істейді, ал тәуелсіз компаниялардың 62%-ы 5 жыл ішінде жұмысын тоқтатады.
Франшизаны сатып алу кезінде не іздеу керек?
Шартқа қол қойғаннан кейін сатып алушы тауар белгісін пайдалану құқығын алады, сонымен қатар құжаттың әрекет ету мерзіміне франчайзерден жан-жақты қолдау көрсетеді. Өз кезегінде, франчайзи желінің жалпы ережелерін сақтауы, келісім-шартта көрсетілген стандарттарды сақтауы және, әдетте, ай сайын айналымның белгілі бір пайызын төлеуі керек.
Франчайзингтік қатынастар Қазақстан Республикасының «Кешенді кәсіпкерлік лицензия (франчайзинг) туралы» заңымен, сондай-ақ тауар таңбалары туралы заңмен реттеледі.
Жаңадан бастаған кәсіпкер үшін еске салу
Франчайзинг желісіне қосылмас бұрын келесі сұрақтарды қарастырыңыз:
- Сіз қай салада жұмыс істегіңіз келеді? Әрине, франчайзи дайын бизнесті сатып алады, онда барлық ақпарат сұрыпталған және нақты әрекет жоспары бар. Дегенмен, жұмысыңыз сізге ұнауы керек.
- Ұсынысқа потенциалды сұраныс қандай? Франчайзердің жарнамасынан дұрыс қорытынды жасамайсыз. Достарыңызбен сөйлесіңіз немесе олардың сіз жұмыс істегіңіз келетін компаниямен байланысу ықтималдығы мен жиілігі туралы әлеуметтік медиа сауалнамасын жүргізіңіз. Ақыр соңында, сіз болашақ серіктестің қызметтерін немесе өнімдерін кем дегенде бір рет пайдаландыңыз ба және ұсынылған өнім сұранысқа ие бола алады деп ойлайсыз ба?
- Алғашқы жарнаны қанша күтесіз? Бастапқы капиталдың мөлшері көптеген факторларға, соның ішінде франчайзердің брендін жылжытуға байланысты. Сіз ынтымақтасқыңыз келетін бірнеше компаниялардың салыстырмалы сипаттамасын жасаңыз, олардың ұсыныстарын зерттеңіз және мүмкіндіктеріңізді бағалаңыз.
Болашақ серіктесті таңдағаннан кейін франчайзерден келесі ақпаратты сұраңыз:
- компания нарықта қанша жыл болды;
- қазірдің өзінде қанша франчайзингтік пункттер ашылды;
- ағымдағы франчайзилердің қайсысы сіз қалаған табыс деңгейіне жетті және қай кезеңде;
- ай сайынғы төлемдердің құны және бизнесті ашу үшін қажет болатын болжамды жалпы сома;
- кепілдендірілген сату көлемі;
- шарт мерзімі ұзартылған немесе мерзімінен бұрын бұзылған жағдайда оның талаптарының толық тізбесі;
- франчайзингті үшінші тұлғаға қайта сату көзделеді ме;
- франчайзинг шартын бұзған серіктестердің нақты саны және оның себебі неде;
- франчайзер қазіргі уақытта қандай да бір сот істеріне қатысты ма
Франчайзингтің артықшылықтары
- Минималды тәуекел. Франчайзи дайын бизнес-модельді сатып алады, оған сәйкес олар бір жылдан астам табысты жұмыс істейді, яғни ол сөзсіз пайда әкеледі және форс-мажорлық жағдайларға төзімді.
- Жоғары табыс. Егер сіздің өніміңізді тұтынушылардың белгілі бір санаты арасында бірден сұранысқа ие етуге мүмкіндік беретін серпінді идея болмаса, онда пайда бірден пайда болмайды. Франчайзингті сатып алған жағдайда сіз 3-6 ай ішінде сөзбе-сөз пайда ала аласыз, өйткені компания нарықта сенімге ие болды және франчайзи қол жеткізе алатын үлкен тұтынушы базасы бар.
- Бәсекелестікті алып тастау. Көптеген франчайзерлерде франчайзилер үшін нақты аумақтық бөлу бар. Сондықтан кеңсе ашылғаннан кейін жақын жерде сол брендтің басқа филиалы пайда болмайтынына сенімді болыңыз.
- Шағын жарнамалық шығындар. Франшизаны сатып алған соң, тұтынушыларға өніміңіз бен оның артықшылықтары туралы еске салудың қажеті жоқ, себебі бренд қазірдің өзінде алға жылжытылды.
- Авторлық құқық иесінің тәулік бойы қолдау көрсетуі. Сіз бизнесті жүргізу бойынша нұсқаулықтарды, қызметкерлерге арналған білім беру бағдарламаларын, клиенттердің ең күрделі сұрақтарына жауап аласыз. Сонымен, франчайзи сынақ пен қателік арқылы емес, франчайзердің көп жылдық тәжірибесінен үйренеді.
Франчайзингтің кемшіліктері
- Міндетті түрде анық құрылымды ұстану.Бизнес франчайзиге тиесілі, бірақ іс жүзінде бәрі франчайзерге байланысты. Франчайзинг шартының талаптары бойынша сатып алушы корпоративтік «стильді» ұстануы керек: дизайн, өнімдер мен қызметтер жиынтығы, диалогтардағы негізгі сөз тіркестері және т.б. Мұндай қатаң шеңберде сіз өз идеяларыңызды жүзеге асыра алмайсыз. және жаңа нәрсені көріңіз. Франчайзи өз қателерінен сабақ алмайды, сондықтан қорытынды жасамайды және дамымайды.
- Пенальтилер.Кейбір франчайзерлер тіпті сату жоспарын орындамағаны немесе роялтиді кешіктіргені үшін айыппұл салады.
- Бағасы.Бизнесті нөлден ашу арқылы сіз бірте-бірте бастауға және инвестициялауға қажетті шығындарды теңестіре аласыз. Ал франчайзинг жағдайында сізге бастапқы жарнаны жасау үшін дереу жеткілікті мөлшерде ақша бөлу керек.
«Поехали с нами» арқылы бизнесті оңай бастау
Барлығы дерлік саяхаттауды және әлемді зерттеуді ұнатады, сондықтан болашақ бизнесмендер туристік агенттік құру туралы жиі ойлайды. Егер сіз өз компанияңызды ашуға кететін шығындарды есептеп, туристік қызметтер нарығындағы ағымдағы жағдайды талдасаңыз, онда бүгінгі күні бәсекелестік жоғары, сондықтан тұтынушыларды тарту және жаңа брендті тиімді ету өте қиын екенін түсінетін шығарсыз. Мәселенің шешімі — туризмдегі франчайзинг.
Поехали с нами — нарықта 15 жылдан бері жұмыс істеп келе жатқан және 2008 жылдан бері франшизаны ұсынатын табысты туристік компания. Туристік агенттікте ең жақсы отандық және халықаралық туроператорлардың ұсыныстарының үлкен базасы бар. Билеттер сатып алудан басқа, Popohalis with Us тұтынушылары басқа қызметтерді пайдалана алады: шетелде корпоративтік немесе үйлену тойын өткізу, таксиге тапсырыс беру, авиабилеттерді брондау және т.б. Саяхатшылардың пікірлері сапалы қызмет көрсетуді және клиенттерге сапар бойы менеджерлерден ақпараттық қолдау көрсетуді растайды.
«Поехали с нами» франшизасының құны филиал орналасатын аймаққа байланысты. Нақты баға тікелей кеңседе келісіледі. Өз кезегінде франчайзер мыналарды ұсынады:
- іскерлік нұсқаулық;
- клиенттермен жұмыс істеудің автоматтандырылған жүйесі;
- менеджерлерді билеттерді сату құпияларына үйрету, сонымен қатар нақты тақырыптар бойынша тұрақты семинарлар мен вебинарлар өткізу;
- менеджерге бизнесті басқару және кірісті арттыру бойынша тұрақты кеңестер;
- ақпараттық қолдау;
- қонақүй базасын үнемі жаңартып отыру;
- жарнамалық турлар.
Егер франчайзи туристік агенттікте проблемалар туындаса және тәжірибесіздіктен жаңа филиалдың басшысы мен қызметкерлері мәселені шеше алмаса, франчайзер компанияның үздік менеджерлері ұсынған жас мамандарға қолдау көрсетеді. Олардың көмегімен франчайзингті сатып алушы барлық қиындықтарды жеңеді және тұтынушылар ағыны азайған «өлі маусымдарда» да теріс аумаққа кірмейді.
Брендті сатып алғанда келісім-шарт жасалады. Құжатта екі жақтың құқықтары мен міндеттері, қаржылық жағдайлары жазылады, кеңсенің орналасқан жері анықталады. Келесі кезекте қызметкерлермен жұмыс: менеджерлерді іздеу және оларды «Поехали с нами» жұмысының ерекшеліктеріне үйрету. Бұл ретте жарнама іске қосылады: сайтта, бұқаралық ақпарат құралдарында және қала көшелерінде. Франчайзер жарнамалық белгілерді, плакаттарды және жаңа кеңсені жылжытуға көмек көрсетеді. Сонымен, филиалды ашуға дайындық 4 айға дейін созылады.
Брендті сатып алушы бірінші пайда алған сәттен бастап ай сайынғы роялтиді (жалпы тауар айналымының пайызы) төлей бастайды. Франчайзидің табысы сатылған тур құнының белгілі бір пайызынан тұрады. Компаниямен ынтымақтастықтың тағы бір артықшылығы — «Поехали с нами» серіктес-туроператорлары өз ұсыныстарын сату үшін жоғары пайызды төлейді. Осылайша, жаңадан бастаған бизнесмен кеңсе ашқаннан кейін алты айдан кейін «плюс» бола алады.